biz4you « marknadsföring « övningsuppgifter | |||||||||||||||
startsidan | om biz4you | creative commons | kurser | sitemap | viktiga datum | UF-året | referenser | FAQ | |||||||
|
SMARTA mål ö v n i n g s u p p g i f t e r - m a r k n d s f ö r i n g |
|||
Ta några minuter och fundera på vad du egentligen behöver bli mer motiverad kring. Är det specifika arbetsuppgifter? Sysslor i hemmet? Eller handlar det snarare om att göra någon annan motiverad?
|
|||
realistiska mål ö v n i n g s u p p g i f t e r - m a r k n d s f ö r i n g |
|||
Fundera över hur realistisk din målsättning är genom att undersöka vilka möjligheter du för närvarande har att uppfylla dem. En bra tumregel är att du ska kunna ta ett första steg mot målet redan idag.
|
|||
Zegarnik-effekten ö v n i n g s u p p g i f t e r - m a r k n d s f ö r i n g |
|||
Zegarnik-effekten innebär i all sin enkelhet att det bästa sättet att påbörja ett projekt - är helt enkelt att börja. Börja med vad som helst så länge du sätter igång. Hur tänker du börja?
Det du ska fundera på idag är hur du kan göra "börja" till ett så litet och enkelt som möjligt. Lyckas du hitta minsta möjliga insats så kommer du se att du snabbt får en snöbollseffekt. |
|||
|
case, blomsterbutiken ö v n i n g s u p p g i f t e r - m a r k n d s f ö r i n g |
Läs igenom nedan texter före du påbörjar ditt case.
Läs mer! - case; blomsterbutiken, förutsättningar » Läs mer! - case; blomsterbutiken, formalia » |
enkel kampanplan ö v n i n g s u p p g i f t e r - m a r k n d s f ö r i n g |
Du och dina två gruppmedlemmar har som uppdrag är att skapa en kampanjplan för ett mindre lokalt företag som t ex en butik, urmakare, restaurang, eller livsmedelsaffär. Gruppens uppdrags är att ta fram ett reklamblad enligt de förutsättningar som ges i företagets kampanjplan.
|