“Make a customer, not a sale”
– Katherine Barchetti
 
"The customer's perception is your reality"
- Kate Zabriskie
 

superservice
k u n d s e r v i c e  =  b r a  k u n d v å r d

Kunden har inte alltid rätt, men nästan. När jag tog kontakt med itunes i ett ärende blev jag omhändertagen som en kung.

 

Läs mer! superservice - superservice »

sportamore
k u n d s e r v i c e  =  b r a  k u n d v å r d

Det kom ett mail från Sportamore. Trevligt att de bryr sig om mig som kund. Den stora majoriteten av webbplaser som jag handlar på skickar aldrig mail till mig. Strange ..

 

Läs mer! kundvård sportamore - kundvård »

kung markatta
k u n d s e r v i c e  =  b r a  k u n d v å r d

Se kundens "klagomål" som en gåva. När en kund lägger ned tid på att förbättra din produkt/process/företag har du fått gratis konsultation/input.

Kung Markatta är ett varumärke som motsvarar mina högt ställda förväntningar på god kundservice.

  • Först blev jag mycket trevligt bemött.
  • Därefter får jag ett trevligt brev med kompensation.

 

Läs mer! kundservice hos Kung Markatta - kundservice hos Kung Markatta »

ica & humor
k u n d s e r v i c e  =  b r a  k u n d v å r d

Ett gott skratt förlänger livet. Genom rätt inställning och att kommunicera det där lilla extra når du ett steg längre.

Idag, 18 april 2014, låg ICA's webb nere. Under tiden bjöd ICA sina kunder på ett gott skratt. En riktigt skön attityd tycker vi.

 

Läs mer! Kundservice hos ICA - kundservice hos ICA »

klarna tackar för din betalning
k u n d s e r v i c e  =  b r a  k u n d v å r d

Vi tycker det är en självklarhet att betala sin leverantörer och att betala dem i tid. Extra kul när Klarna berättar att deras pengar är insatta på deras konto.

 

Kundservice hos Klarna

 

fortnox

k u n d s e r v i c e  =  b r a  k u n d v å r d

Ibland blir det fel. Men, efter två mindre lyckade samtal tycker vi att Fortnox tar ansvar och vågar peka på sig själv. Då blir vi lite glada och bjuder in dem igen.

 

Läs mer! Kundservice hos Fortnox - kundservice hos Fortnox »

 
 

tieroom
k u n d s e r v i c e  =  b r a  k u n d v å r d

Det är det där lilla extra som krävs för att både du och jag ska dra på smilbanden och må bra. En serviceminded leverantör vet detta.

Ändå finns det inte många som orkar gå hela vägen.

Jag köper alla mina flugor hos Tieroom. De vet hur de ska göra och de gör det där lilla extra.

Kundservice hos tieroom

retur
k u n d s e r v i c e  =  b r a  k u n d v å r d

När du säljer via webb regleras din försäljning via distans- och hemförsäljningslagen.

När du köper en produkt [vara eller tjänst] på distans eller vid hemförsäljning [i Sverige] har du enligt lag rätt att ångra köpet inom 14 dagar.

Som service till dina kunder ska du skicka med en ångerblankett som de har rätt att utnyttja. Den kan utformas på olika sätt. Exemplet visar ångerblankett från Konsumentverket.

 

Läs mer! ångerblankett från Konsumentverket - ångerblankett från Konsumentverket »

"Your most unhappy customers are your greatest source of learning"
 – Bill Gates, legend på Microsoft
 

kalkyler »

kunderna »

« kundservice

modeller »

personligt möte »

säljaren »

[tenta] säljmötet »

telefonen »

 

övningsuppgifter »